颱風天

毫無樂趣可言


所以我和老爸決定要去逛台糖  就在昨晚

我問二姐要不要一起去

她不為所動 繼續坐在電腦前敲著鍵盤

應該是不去了 我想

後來她給我的答案

也與之相差不遠


她要我幫她買

大罐比菲多 大罐豆漿 還有拿鐵咖啡

我沒有回應地走了

我心裡是不舒服的

我在想 為什麼這麼貪心

當時實在很想對她這麼說

真的就像老媽說的

每次 總是都想吃好穿好的

所以 工作的錢總是到好士多花的一文不剩


我們家的小孩

就像得了一種病

長大了 就想要更多

永遠都不滿足

所以大姐搞到自己信用破產

還要老爸老媽幫忙還就學貸款跟信用卡的卡債

最近家裡還有一筆不小的開銷

大學教育畢業 為的好像都是自己

為什麼就不能為老爸老媽想想

自己賺的 自己享受 

還想向老爸老媽伸手要錢

我覺得 這真的是種恥辱

我覺得 自己以後好像也會得了這種病


我什麼都沒跟她說

因為我沒資格這麼說

畢竟我還是依賴著他們的人

我真的不想成為

把茶來伸手 飯來張口 惹事生非後 一屁股債丟給自己父母的廢物

所以我什麼都沒說


陳秀菁 我知道我阻止不了你來偷看我的網誌

看完後自己好好想想吧


---------------------------------------------

撇開不爽的情緒吧

我愛死酷玩主唱的嗓音了


『 Yellow 』 by 『 Coldplay 』


Look at the stars

Look how they shine for you

And everything you do

Yeah, they were all yellow


I came along

I wrote a song for you

And all the things you do

And it was called "Yellow"


So then I took my turn

Oh what a thing to have done

And it was all "Yellow"


Your skin

Oh yeah, your skin and bones

Turn into something beautiful

You know, you know I love you so

You know I love you so


I swam across

I jumped across for you

Oh what a thing to do

Cos you were all "Yellow"


I drew a line

I drew a line for you

Oh what a thing to do

And it was all "Yellow"


Your skin

Oh yeah your skin and bones

Turn into something beautiful

And you know for you

I'd bleed myself dry for you

I'd bleed myself dry


It's true, look how they shine for you

Look how they shine for you

Look how they shine for

Look how they shine for you

Look how they shine for you

Look how they shine


Look at the stars

Look how they shine for you

And all the things that you do
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    right7676 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()